Hamburg – operator terminala HHLA zmuszony poszukiwać innych źródeł wzrostu
Operator terminala HHLA poszukuje źródeł wzrostu poprzez zagraniczne inwestycje aby łagodzić skutki osłabienia w porcie Hamburg. Mimo, że w 2017 roku przychody wzrosły o 6,3% do wysokości EUR 1,25 mld, to jednak wzrost obrotów kontenerowych był wyłącznie skutkiem zmian, które się dokonały w aliansach. W ubiegłym roku HHLA obsłużył 7,1 mln TEU, podczas gdy jego konkurent Eurogate przy zmniejszonym obrocie o 25,6% przemanipulował 1,7 mln TEU. Relacja ta może ulec zmianie na korzyść Eurogate wobec przejęcia przez Maersk armatora Hamburg Sued, który obecnie zawija na terminal HHLA. Szerszym problemem jest stagnacja w obrotach via port Hamburg – wg. Alphaliner obroty w 2017 r. spadły o 0,8% do 8,86 mln TEU w stosunku do wyniku 2016 roku wynoszącego 8,93 mln TEU. .HHLA poszukuje możliwości rozwoju w drodze inwestycji zagranicznych. Po 13 latach od pierwszej zagranicznej akwizycji w Odessie, HHLA ogłosił akwizycję Transidikeskuse – estońskiego operatora terminalu w porcie Muuga. Operacja przejęcia winna zostać zakończona w drugim kwartale tego roku. (źr. www.theloadstar.co.uk – DA) .