26 wrz 2017

26 wrz 2017

Czy przed nami nowa wojna cenowa między przewoźnikami oceanicznymi?

Przez:

Sekcja: Aktualności

W rok po upadku armatora Hanjin Shipping pojawiają się po raz kolejny obawy o nową wojnę cenową pomiędzy największymi armatorami. Wojnę cenową widać między innymi po notowaniach Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), który spada już od 6 tygodni, pomimo sezonowego wzrostu popytu. Od paru miesięcy stawki kontenerowe wciąż utrzymują się na niskim poziomie. Na szlaku Azja-Północna Europa ich wartość spadła o 28 pkt do poziomu 935 pkt. Spadły również stawki na linii Azja – porty Morza Śródziemnego (i Czarnego) o 24 pkt do 859 pkt a także ogólny wynik SCFI o 28 pkt, do 897 pkt.
Zaniepokojenie analityków budzi także ryzyko nadpodaży tonażu wywołane ostatnimi zamówieniami megakontenerowców przez CMA CGM i  MSC, a poprzedzone zamówieniami 21 jednostek ULCV przez COSCO i 11 jednostek przez Evergreen. 11 jednostek o pojemności  22,000 TEU zamówione zostało przez MSC w koreańskiej stoczni South Korea’s Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z dostawą w latach 2019-2020.    (źr.  www.theloadstar.co.uk , www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet