CLECAT podtrzymuje swoje stanowisko o wyłączenie transportu międzynarodowego z dyrektywy o delegowaniu pracowników
CLECAT w dalszym ciągu apeluje o wyłączenie transportu międzynarodowego z dyrektywy o delegowaniu pracowników przy ograniczeniu jej działanie jedynie w odniesieniu do kabotażu. Propozycja KE stwarza jedynie marginalne odstępstwo, a mianowicie wyłączenie spod działania dyrektywy 3 dni. W kontraście do propozycji zawartej w raporcie europosłanki Martiny Dlabajovej postulującej całkowite wyłączenie transportu międzynarodowego, głosowanie z Komitecie ds. Zatrudnienia nie spełniło oczekiwań świadcząc o całkowitym lekceważeniu kompleksowości transportu międzynarodowego. Ewentualne podtrzymanie tego stanowiska przez Komitet ds. Transportu oznaczać będzie zakłócenie w międzynarodowym transporcie drogowym Europy. W związku z tym CLECAT zaapelował ponownie do członków Komitetu ds. transportu o zajęcie bardziej realistycznego stanowiska w odniesieniu do europejskiego transportu i logistyki. (źr. CLECAT Newsletter 2018/018 – DA)